בנט בישיבת הממשלה המיוחדת: "נכפיל את ההתיישבות ברמת הגולן"

איתי גדסי No Comments on בנט בישיבת הממשלה המיוחדת: "נכפיל את ההתיישבות ברמת הגולן"

ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה ברמת הגולן: "נפנה כמיליארד שקלים לחיזוק ההתיישבות ברמת הגולן. הרמה היא ישראלית וזה מעל לכל ויכוח; המטרה שלנו היום היא לכפיל את ההתיישבות ברמת הגולן"

צילום: לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

לפני זמן קצר החלה הממשלה את ישיבתה השבועית, שמתקיימת היום (ראשון) במבוא חמה שברמת הגולן לציון 40 שנה להחלת הדין הישראלי על רמת הגולן.

טרם קיום הישיבה, חויבו כלל הנוכחים בבדיקות אנטיגן מהירות לגילוי מאומתי קורונה. אחת אחת מעובדות משרד רה"מ התגלתה כחיובית והיא הועברה לבידוד באופן מיידי. העובדת לא באה במגע עם ראש הממשלה או השרים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט נאם בפתח הישיבה: "ראשית, אני מבקש להודות לחברי קיבוץ מבוא חמה, קיבוץ של התק"ם מלפני כ-53 שנה, על האירוח החם של ישיבת הממשלה המיוחדת הזאת ושל חברי הממשלה.

הציונות, מראשיתה ועד ימינו, מתאפיינת בנקודות בזמן שבהן ההנהגה "תופסת את הרגע" – מזהה איזשהו חלון שנפתח, הזדמנות מדינית או שינוי מגמה, ולוקחת את ההזדמנות כדי לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל.

חברים, זה הרגע שלנו, זה הרגע של רמת הגולן. שילוב של נסיבות הביא אותנו היום להחלטה דרמטית של הממשלה להפנות משאבים רבים, כמיליארד שקלים, לחיזוק ההתיישבות ברמת הגולן.

ראשית, חובה לומר – רמת הגולן היא ישראלית, זה מובן מאליו. משנת 1981 חל עליה החוק הישראלי וזה מעל לכל ויכוח.

העובדה שממשל טראמפ הכיר בכך, והעובדה שממשל ביידן הבהיר שאין שינוי במדיניות הזאת, הן גם בעלות חשיבות. לאחר כעשר שנים של מלחמת אזרחים איומה בסוריה, כל בר-דעת בעולם מבין שעדיף רמה ישראלית שלווה, פורחת וירוקה על אלטרנטיבה אחרת.

בנוסף, בשנתיים האחרונות ישראלים רבים גילו שאפשר לעבוד מהבית ושלא חייבים לגור באזור המרכז. במובן זה, רמת הגולן יכולה להיות אופציה נהדרת למי שמעדיף אוויר נקי, מרחב ואיכות חיים. ראיתי לפני כמה דקות את ילדי הגן פה, ויש במה לקנא.

פה נכנסת הממשלה שלנו לתמונה. התכנית שאנחנו נאשר היום מציינת 40 שנים להחלת החוק כאן ולמען האמת, מגיעה באיחור ניכר, באיחור של שנים. במשך הרבה מאוד שנים יש סטגנציה בהיקף ההתיישבות. יש לנו פער גדול להשלים, ואנחנו מתחילים בזה היום.

ברצוני להיות ברור – אחרי שנים ארוכות וסטטיות מבחינת היקף ההתיישבות, המטרה שלנו היום היא להכפיל את ההתיישבות ברמת הגולן. לשם כך, אנחנו מחזקים את העיר קצרין בשתי שכונות חדשות, רובע 12 ורובע 13.

לשם כך אנחנו גם מקימים שני ישובים חדשים ברמת הגולן – היישוב אסיף והיישוב מטר. אנחנו מגבירים פה את ההתיישבות.

בשביל זה אנחנו מקצים משאבים רבים, ואני רוצה להודות לכל משרדי הממשלה. כמיליארד שקלים שיהפכו את הרמה למקום שטוב יותר לחיות בו.

מתוך הכסף הזה, יותר מחצי מליארד לתכנון ודיור. 162 מיליון ש"ח לפיתוח אזורי – תיירות, תעשייה, מסחר, כל מה שמייצר כאן מקומות עבודה טובים. עוד 160 מליון ש"ח לשיפור איכות החיים – תחבורה, רפואה ובעוד מימדי חיים.

רמת הגולן גם תהיה ירוקה ביותר ממובן אחד ותהפוך למעשה לבירת הטכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת בישראל. אני רוצה להודות לשרת האנרגיה בהקשר הזה.

אני גם מבקש לומר משהו שמאוד חשוב לי אישית ואני חושב שהוא תורם לחוסנה של מדינת ישראל.

העובדה ששרי הממשלה כאן, מימין ומשמאל, יושבים כאן ביחד, היא עובדה מרגשת מאוד. זה לא מובן מאליו.

הממשלה שלנו, בעצם קיומה, מאפשרת למצוא מחדש את הקונצנזוס הלאומי הישראלי. אחרי שנים ארוכות שבהן התמקדנו כל היום במפריד, אנחנו מנסים להדגיש כאן את המאחד.

ורמת הגולן, הצורך לחזק לטפח וליישב אותה, היא בהחלט עיקרון שמאחד פה את כולנו.

אני מבקש להודות לחברי הממשלה, בעיקר ידידיי השר גדעון סער, השרה איילת שקד, שר האוצר ושרים אחרים שנרתמו, גם למי שנעדר פה עכשיו, ח"כ צביקה האוזר, שבאמת דחף והביא אותנו לרגע הזה.

אני גם מבקש להודות במיוחד למנכ"ל משרד ראש הממשלה, יאיר פינס, שעובד על זה תקופה ארוכה, ואמר לי הבוקר איזה שיתוף פעולה הוא קיבל, עם רצון טוב מכולם. זה היה קל, זה לא היה קשה.

ולישראלים שמחפשים מקום לבנות בו את ביתם אני אומר – הרמה מחכה לכם. בואו לגולן", סיים בנט.

שר המשפטים גדעון סער נאם: "היום זה יום חשוב ומרגש. לפני 40 שנה החליטה הממשלה בראשות מנחם בגין החלטה נועזת, גאונית בעיתויה: להחיל את החוק הישראלי על רמת- הגולן.

בבישיבת הממשלה אמר מנחם בגין: "ביחס לרמת הגולן יש למעשה קונצנזוס לאומי שגם אם יפתח, אי פעם, משא ומתן על חוזה שלום בין ישראל וסוריה- ישראל לא תרד מרמת הגולן. גישה זו משותפת גם לנו, גם "למערך", גם לסיעות קטנות בכנסת, מלבד רק"ח כמובן…

מובן מאליו, שכולנו יודעים, שארץ ישראל כללה את רמת הגולן. אך- וזאת אני מציע לומר בפומבי- היו ימים שבהם מעצמות קולוניאליות, באופן שרירותי, קבעו גבולות.

"שתי מעצמות קולוניאליות, באופן שרירותי, החליטו שהגבול הצפוני של א"י לא יעבור על רמת הגולן, אלא מתחת לרמת הגולן. והעובדה, שהן עשו כך, רק מוכיחה שהן עשו זאת באופן שרירותי.

לאחר מכן, היו ימים שבהם, לדאבון הלב, היו ראשי ממשלה שניהלו מו"מ על הגולן, על מפית נייר. אני מאמין שהימים האלה חלפו ללא שוב.

"רק תארו לכם היום כשאנו נאבקים מול הרצון של האירנים להיאחז בסוריה ולהפוך אותה לבסיס לתוקפנות נגד ישראל- שלא אנחנו היינו פה, אלא מישהו אחר.

"בכל ימי הציונות והמערכה על ארץ ישראל קבעו העובדות בשטח. לא נאומים. לא הצהרות. אנחנו חייבים להיות כנים עם עצמנו- היינו היום, 54 שנים לאחר מלחמת ששת הימים ושחרור הגולן, צריכים להיות בנקודה אחרת לגמרי מבחינת היקף ההתיישבות הישראלית בגולן. לא נעשה די.

"היום, צו השעה, הוא: תקופת פיתוח של ההתיישבות בגולן, הכפרית והעירונית באחת. אנחנו בתקווה חדשה עיגנו את הנושא הזה של תכניות לחיזוק קצרין וההתיישבות הכפרית בגולן בהסכם הקואליציוני שלנו. זו שעת כושר לרוץ קדימה בכל הכוח בנושא הזה.

"והיום אנחנו מקיימים- אנחנו מביאים למיטב ידיעתי את תכנית הפיתוח הנרחבת ביותר שהייתה להתיישבות בגולן עם יעד ריאל של הכפלת ההתיישבות תוך שנים ספורות.

"אני מבקש להודות לראש הממשלה נפתלי בנט שגם הבין את ההזדמנות והחשיבות והציג את הנושא הזה בסדר הקדימויות של עבודת הממשלה במקום גאה.

אני רוצה להודות לשרי הממשלה, כל אחד בתחום משרדו, שנרתמו לקידום הנושא.

המטרה: עידוד צמיחה דמוגרפית בת קיימא ביישובי מועצה אזורית גולן וקצרין עם יעד של הכפלת האוכלוסייה תוך 5 שנים.
המהלכים העיקריים:

תכנון שיווק ופיתוח של יחידות דיור למגורים ופיתוח שתיות תומכות גידול גיאוגרפי.

פיתוח כלכלי לצורך יצירת מקומות תעסוקה וגיוון מקומות התעסוקה (תיירות, עבודה מרחוק, חדשנות, תעשייה וחקלאות מתקדמות ועוד).

שיפור איכות החיים שיתרום גם למשיכת אוכלוסייה חדשה לגולן: חינוך. תשתיות אזוריות. ביטחון אישי ועוד".



0 תגובות